Jana pendapatan hanya melalui Email..jangan ketinggalan

Sunday, October 9, 2011

PC Tablet dan Kehidupan Harian

Assalamualaikum,

Hari ini penggunaan PC tablet yang awal-awal tahun 2004 yang lepas mahal sampai kita rasa berat nak beli dah menjadi 90% keperluan. Kita selalu kata, ada PC hanya pakai cukup buat taip email, surat dan print oklah. Namun dalam keperluan harian yang semakin mencabar, manusia perlukan lebih..dan kadang-kadang mejangkaui masa depan.



Atas ilham yang Allah turunkan kepada manusia, maka terciptalah PC touch screen yang banyak memenuhi keperlua harian. Saya sendiri menggunakan menggunakan I-pad Apple, yang boleh buat jadual harian, taip surat, email, print, games, baca Al-Quran, simpan PDF, edit video dan boleh jadi alat tukang tu seperti timbang air..jangka sudut..kira ketinggian...kuasa Allah.

Sebenarnya banyak lagi tablet yang canggih, seperti baru keluar sekarang ni Samsung Galaxy Tab 2.

 Ia dah sama saiz dengan I-pad yang dulunya saiz separuh I-pad. Ia menggunakan OS (kira macam windows) androit berbanding dengan I-pad menggunakan OS machintosh (MAC). Maka terpulanglah pada anda nak pilih yang bersesuaian dengan diri dan juga paling penting budget. Apa yang nak saya tekankan disini, kemajuan dunia ini perlu diikuti dan ia perlu juga menjadi tujuan kearah menghampiri yang maha pencipta..Allah Taala..wasallam..

No comments:

Post a Comment